Book Haul #30

Jeg havde enhver intention om at lave næste Book Haul indlæg efter Bogforum, godt en måned efter sidste indlæg - hvor jeg jo begræd mit luksusproblem af mange bøger og lidt plads.

... tro om igen, Iben

Nu er min stak med nye bøger vokset så stor på mit spisebord, det er ved at være pinligt. Ja, jeg siger stak - reelt er der to.

18 bøger er det blevet til (+ 2 lektørbøger jeg glemte at få med på billederne), og halvdelen har jeg fået tilsendt af gavmilde forlag. Der har for nylig været noget polemik omkring bogbloggere og boggaver, og jeg vil i den anledning bare lige understrege på det kraftigste, hvor dybt taknemmelig jeg er overfor forlagene og de herlige forlagsmennesker, der sender mig bøger hvad enten det er uopfordret eller fordi jeg beder dem om det ❤  Som Rikke så flot skriver, så skal vi bogbloggere ikke undervurdere vores eget værd, men det ændrer ikke på at bøger er noget af det dyrebareste en anden person kan give mig, og jeg får kriller i maven hver gang jeg kommer hjem og finder en pakke lænende op af min fordør :)

~ * ~

Efter at have læst White Wedding af Milly Johnson på mofibo og efter at have indset, at jeg engang for længe siden har købt bogen A Winter Flame af samme forfatter uden at få den læst, gik jeg online  -- få uger senere fik jeg en stor pakke fra England; 6 brugte bøger i alt. De 3 første i "årstids"-kvartetten, samt The Yorkshire Pudding Club, White Wedding og Here Come the Girls. Så er hyggelæsningen i hus.

Forleden havde vi forfatter arrangement på biblioteket med Dorthe Nors, der er super sød og dygtig til at fortælle og lave sjov og ved den lejlighed fik jeg mulighed for at købe den ellers udgåede udgave af Minna mangler et øvelokale - signeret naturligvis ;)

Lindhardt og Ringhof sendte mig en fantastisk overraskelsespakke indeholdende den ny bog af Helen Fielding: Bridget Jones' Baby. Jeg er kæmpe Bridget fan og er super spændt på at læse, hvordan det nu går. Sidst på billedet, men ikke mindst er en dejlig overraskelse fra Jentas - en ny krimi af Belinda Bauer, Som fortjent.

Også Tellerup og Turbine har været gavmilde med deres bøger. Sjælens pris (Dæmonherskerens arving #3) af HW Klaris bad jeg dog selv om, da jeg selvfølgelig skal vide hvordan det slutter for Ally. De Tre Tyste af Synne Kristine Eriksen er ikke en bog jeg har hørt om før, men super flot det er den!

Carlsen har sendt mig hele to bøger. Diabolik af SJ Kincaid og Hvis jeg var din pige af Meredith Russo. Sidstnævnte kender jeg lidt til og glæder mig meget til at gå i gang med, og den første - jamen altså, den forside der? Hold da wow. Det lover godt.

Fadl's Forlag har jeg ikke haft kontakt med før, men da jeg blev tilbudt Berømte dødsfald af Maria Helleberg og Jørgen Lange Thomsen tøvede jeg ikke - det lyder super spændende :) Sidenhen dukkede så pludselig også Verdens største epidemier op (af Jakob Eberhardt) og jeg er fan! Jeg læser ikke så frygtelig meget faglitteratur, men det her ligner nogle bøger, der er værd at give sig i kast med. Jeg er en sucker for historie.

Til slut har kære Lovebooks beriget mig med sidste bog i Cora Carmacks trilogi, Som du ser mig. og åh hvor er jeg spændt! Herudover har jeg selv været på lidt shopping og fundet to noveller fra Losing it trilogien - og i øvrigt også læst en tredje ganske kort novelle, kaldet Inking him, som ligger frit tilgængelig online (du kan finde et link på Goodreads siden).

Kommentarer

  1. Så skønne stakke er ikke noget at være flov over :-)
    Jeghar også lige fået Bridget Jones ind ad døren, og tænker at gå i gang med den MEGET snart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har bare seriøse pladsproblemer efterhånden ;) og hvornår skal jeg dog få dem alle læst? :D
      Den skal virkelig også prioriteres højst!

      Slet
  2. Super dejlig bøger. Hvor er jeg misundelig over at du har fået bogen om berømte dødsfald, jeg har forespurgt forlaget om den, men har ikke hørt et dyt fra dem. Den ville jeg bare super gerne læse, den er lige mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske de har travlt op til Bogforum? Giv ikke op! :)
      Jeg glæder mig godt nok også meget til at se nærmere på den.

      Slet
  3. Så mange herlige bøger <3 Glæd dig til Bridget, hun er så skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg glæder mig også rigtig meget :)

      Slet
  4. Er ret vild med die bøger fra FADL's forlag! De lyder SÅ interessante, på en lidt morbid facon...

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare nogle smukke bøger af Milly Johnson!

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen