White Wedding af Milly Johnson

It's the day they've always dreamed about. But will it turn out to be a nightmare …?
3 kvinder - 3 bryllupper - 3 skelsættende valg 

Bel er godt i gang med at planlægge det perfekte bryllup, da katastrofen rammer og alt vendes på hovedet. Kan hun holde masken og alligevel få en lykkelig ever-after?

Violet er i gang med at åbne en isbutik og er fyldt til bristepunktet af lykke - hvis man altså lige ser bort fra at kærligheden til hendes forlovede er forduftet som dug for solen.

Max skulle egentlig bare have været gift på rådhuset, men efter at have set et tv indslag om de ekstravagante gypsy bryllupper, er hun slet ikke i tvivl - det vil hun også ha'! Og så må hendes kæreste gennem 17 år jo bare falde i geled. (google "Big Fat Gypsy Wedding" - I dare you ;)

Bogen er bygget op af 3 dele. Til at begynde med møder de tre kvinder hinanden mens de leder efter drømmekjolen i White Wedding brudekjole butikken, og herefter følger vi først dagene op til Bels bryllup, så Max's og til slut Violets. Bogen er chicklit til fingerspidserne, og der er kærlighed og drama - virkelig virkelig meget drama - og det er sindsygt godt skrevet. Jeg slugte det i hvert fald råt.

Det er svært at sige frygtelig meget uden at spoile, men det er en af de type bøger, hvor du egentlig har gættet, hvor vi er på vej hen ad i løbet af få sætninger, men det er alligevel bare en fornøjelse at følge dem hver skridt på vejen. Sidste del var dog enormt nervepirrende, og den holdt mig vitterlig vågen om natten. Jeg kunne simpelthen ikke lægge bogen fra mig og var nødt til at læse videre og sikre mig, at hun ikke gjorde noget dumt!

Jeg har en gang for langt tid siden købt en brugt bog af Johnson (men uden nogensinde at få den læst), men efter at have læst denne på Mofibo, gik jeg direkte ind på awesomebooks.com og bestilte alt hvad jeg kunne finde af hende. Hun kan meget vel gå hen og og blive ny yndlingshygge læsning.


BONUS: På Mofibo har de også den lille novellesamling The Wedding Dress, som først må læses når man har læst White Wedding. Den følger nemlig op på et par løse tråde + fortæller blandt andet den fulde forhistorie på Freya - ejeren af brudekjolebutikken.


WHITE WEDDING
af Milly Johnson
ISBN13: 9780857208965
444 sider / Udgivet i 2012

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

  1. Hvor lyder den bare hyggelig :) skal da lige tjekkes ud :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen