Mellem linjerne af Jennifer Echols

Erin er lige startet på universitetet hvor hun forfølger sin drøm om at blive forfatter. Drømmen har dog allerede haft sin pris, for da hun nægtede at videreføre familiens hestefarm, blev hun gjort arveløs. Erin må nu klare sig uden en krone på lommen, og endnu værre går det da hun skriver en romance baseret på Hunter, en fyr hjemmefra, og han begynder på hendes skrivehold netop som de skal til at diskutere hendes historie. For Hunter har stjålet langt mere end Erins hjerte. Han er også den nye arving til den farm og formue, der egentlig var hendes. Erin har tusind gode grunde til at hade ham, men det er svært at føle sig frastødt når man egentlig føler sig tiltrukket.
Dette er tredje bog, jeg læser af Jennifer Echols, og den stryger lige ind på en fin andenplads. Under Overfladen imponerede mig ikke så meget, som i måske husker, mens Over stregen tog mig med storm. Mellem linjerne er en rigtig sød bog, og jeg er en komplet sucker for sådan en hyggelig hurtig-læst historie. Der er måske lidt for meget amerikansk teenagedrama i den, og plottet med hestefarmen, den stjålne arv og familiesplittelsen er helt sikkert lidt for meget - men det virker bare, og jeg holdt af både Erin og Hunter.

Echols har en rigtig fin skrivestil og får bygget en dejlig stemning op i bogen. Hun er dygtig til at fortælle historier om (næsten) helt almindelige unge mennesker, der må finde ud af hvem de er, og hvor de er på vej hen i livet - og så er hun rigtig ferm til at gå flettet kærlighed med ind i det også.

(og så elsker jeg Tellerups matchende titler og forsider på bøgerne, selvom de egentlig ikke har noget med hinanden at gøre)


MELLEM LINJERNE
af Jennifer Echols
ISBN13: 9788758819877
367 sider / Udgivet den 14. april 2016
Original titel: Love Story [2011]

Denne bog er et anmeldereksemplar fra forlaget.

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

Lån løs på eReolen