Oktober 2016

Så gik Oktober på hæld, og jeg synes simpelthen tiden flyver.

Oktober bød blandt andet på bogbyttemarked i Aalborg og naturligvis 24 dedikerede læsetimer i efterårsferien til det halvårlige readathon, hvor jeg fik kværnet mig igennem hele 9 bøger - det var dog forholdsvis korte bøger, så det lyder af lidt mere end det måske er - sammenlagt blev det da 1.413 sider :)
Generelt har oktober været en god læsemåned, og jeg har i alt læst 25 bøger. Jeg havde en intention om at læse noget uhyggeligt, men den serie jeg valgte blev aldrig uhyggelig - bare dårligere.


I oktober blev jeg færdig med 25 bøger.
- blandt disse var der 5 lydbøger og 5 korte bøger af varierende længde, 1 tegneserie, 1 illustreret børneroman og 1 novellesamling. 14 var på engelsk.


Længste bog: Half the world - 486 sider
Længste lydbog: Ingen vej tilbage - 12t 30m
Korteste bog: Inking him - 23 sider
Korteste lydbog: Asylum - 6t 43 m

Bedste oplevelse:
Rubinrød og Safirblå af Kertin Gier var helt umulige at lægge fra mig, og White Wedding var den chicklit om kærlighed og bryllupper, jeg slet ikke anede jeg manglede i mit liv. Kindred Spirits af Rainbow Rowell er så super sød og nørdet, og Half the world af Joe Abercrombie er barsk og sej.

Største skuffelse:
Catacomb (tredje bog i en serie) og Escape from Asylum (en prolog til serien) må dele sidstepladsen og hænge deres hoveder i skam. Første bog, Asylum, startede egentlig lovende, men blev aldrig sådan rigtig uhyggelig (eller overhovedet), og selvom bøgerne var letlyttelige, så blev det bare mere og mere fesent.

I bagvendt læserækkefølge:
Planlagt død - MR Hall [lektørbog]
The Wedding Dress - Milly Johnson *
Ingen vej tilbage - Lee Child  **
Billy smiler rødt - Zenia Johnsen
Throne of Glass - Sarah J. Maas *
Jellaby: The Lost Monster - Kean Soo * / ***
Den sidste dans og andre historier - Victoria Hislop ***
The Great Fire of London - Adrian Tinniswood *
Ada Goth og musens genfærd - Chris Riddell ***
Uplink - Claus Holm
The Tiny Wife - Andrew Kaufman *
The Travelling Companion - Ian Rankin *
Kindred Spirits - Rainbow Rowell *
White Wedding - Milly Johnson *
Escape from Asylum - Madeleine Roux * / **
Mellem linjerne  - Jennifer Echols [anmeldereksemplar]
De ubeskyttede - Kati Hiekkapelto [lektørbog]
Safirblå - Kerstin Gier [anmeldereksemplar]
Catacomb - Madeleine Roux * / **
Rubinrød - Kerstin Gier [anmeldereksemplar]
Half the world - Joe Abercrombie *
For tæt på solen - Paula McLain [lektørbog]
Inking Him - Cora Carmack *
Sanctum - Madeleine Roux * / **
Asylum - Madeleine Roux * / **

*Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket

Kommentarer

  1. Dejligt, at du fik læst så meget, men ærgerligt, at du ikke kunne lide de sidste bøger i Asylum serien.
    Jeg var vild med hele serien!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror bare jeg havde forventet noget helt andet og simpelthen ikke kunne greje at de aldrig kom derhen hvor jeg ville have dem :)

      Slet
  2. Wow, det var mange bøger og rigtig mange sider :)

    SvarSlet
  3. Rigtig godt gået med de 25 bøger! :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ^^ med det antal af bøger jeg konstant erhverver mig, er jeg jo også nødt til at få læst dem! xD

      Slet
  4. Jeg må altså snart få fingrene i de der tidsrejsebøger af Geir, jeg syntes de lyder mere og mere spændende. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA! De er så gode - snarere som én sammenhængende end 3 adskilte. De fortsætter ud i ét og når man vender sidste side i en, har man desperat brug for at komme i gang med den næste :D

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen