Fra og med dig af Mhairi McFarlane

Søges: Dejlig mand til at gennemleve øjeblikke fra kærlighedsromaner og til at føre intelligente samtaler med.
Haves: En historisk ekspert med et gigantisk hår og et til tider beskidt sprog.


Jeg har leet længe og hårdt, mens jeg læste den her bog. Hvor er den bare dejlig!

Det er store sko at fylde, men nu siger jeg det alligevel; det her er en moderne Bridget Jones. Hovedperson Anna er 32, har et drømmejob som universitetsprofessor i London og tilsyneladende kronisk single. Hun leder lidt efter the one, men er egentlig ganske lykkelig - og når alle hendes dates viser sig at være nogle totale weirdos, så opfordrer det ligesom ikke til at tingene skal ændre sig.

Men Anna har en fortid, selvfølgelig. Hendes fulde navn er Aureliana Alessis (hendes far er italiener, hendes mor englænder), og hun har gennemgået grim ælling til smuk svane transformationen. Som barn var hun meget stor, og i skolen blev hun mobbet og ydmyget på det groveste. Nu er hun blevet voksen og x antal kilo lettere, men psyken bilder hende stadig ind, hun slet ikke er så hot. Så da James Fraser; ham der stod for størstedelen af ydmygelserne i skolen, dukker op i hendes liv, vendes alting på hovedet. Men James er anderledes nu – han er høflig, moden og sjov. Så folk kan vel ændre sig? Så hvorfor føler Anna sig som en idiot, fordi hun stoler på ham?

Fra og med dig er yderst velskrevet, sjov, rørende og helt og aldeles umulig at lægge fra sig. Jeg læste den på Mofibo, og efter at have vendt sidste side, gik jeg direkte ud og købte bogen i fysisk format samt Det er ikke mig, det er dig. (HarperCollins Nordic udgav dem begge samtidigt, men de hører ikke sammen - men de matcher så flot!)

Jeg har ikke læst den anden bog endnu, men jeg er meget optimistisk, hvad angår dens indhold. McFarlane er med Fra og med dig strøget direkte ind på mine hitlister over bøger og forfattere, jeg råber hurra for! Genren er en skøn blanding af chicklit, kærlighed og humor, og jeg giver den samtlige thumbs up.


FRA OG MED DIG
af Mhairi McFarlane
ISBN13: 9788793400320
398 sider / Udgivet den 1. august 2016
Original titel: Here's looking at you [2013]

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

  1. Jeg synes virkelig også, hun er god! Det er en (tiltrængt) opdatering af chick-lit genren!

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcist, Rikke! En opdatering er det helt rigtige ord. McFarlane tager genren med ind i nutiden

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen