Readathon Oktober 2019

Antal bøger læst: 0 
Antal sider læst: 619 
Antal minutter lyttet: 54 

[12:57]
Så er det ved at være slut for årets sidste readathon. Det var ikke super meget jeg fik læst i forhold til forrige år - jeg kæmper virkelig med koncentrationsbesvær, men pyt. Jeg fik læst to gode bøger og lidt over halvdelen af en tredje.
Jeg har heller ikke været super aktiv online, og jeg indser nu, at jeg faktisk aldrig fik meldt mig officielt til læsedøgnet. Oh well. Vi prøver igen næste forår :)

[11:12]
God formiddag. Jeg har fået læst lidt, men havde også et par praktiske opgaver, der ikke kunne udsættes - heriblandt at rense fyret. Men jeg fik lyttet til min igangværende lydbog Kærlighed og andre trøstepræimer imens, så lidt litteratur har jeg da fået listet ind.
Jeg har læst knap 100 sider af Arlo Finch bogen, og vil prøve at fokusere på den her i readathonens sidste to timer indtil kl 13.
God læselyst derude!

[22:46]
Jeg gik i gang med Arlo Finch i fuldmånens sø af John August, og selvom den virker god, kunne jeg ikke rigtig holde fokus efter de første 60 sider. Jeg er stadig småsyg og det der med at læse så meget... enten er jeg bare kogt i hovedet, eller måske er jeg ude af træning. Summat summarum, min ipad og youtube vandt til sidst, og nu vil jeg i seng. God læselyst til jer der power igennem i nat. Godnat til I andre.

[19:26]
Så sidder man lige her og tuder. Jeg har netop færdiglæst bog 2 - Ind i en stjerne af Puk Qvortrup. Det er forfatterens selvbiografriske roman fra i sommers om at miste sin mand få dage før deres søns 2-årige fødseldag, og 3 måneder før fødslen af barn nummer to.

Jeg nåede kun at læse 45 sider, før jeg begyndte at græde første gang. Den er virkelig virkelig god. Og den er skrevet så man føler følelserne, som var de ens egne. Det er korte, hurtige afsnit og kapitler og jeg fløj igennem dem, kun afbrudt af aftensmad og et par pusterum, for lige at nå at tørre øjnene.

Hold da wow.



[16:31]
Så blev jeg færdig med min første bog - Blitzcat af Robert Westall fra 1988 om en sort kat der strejfer rundt i England under anden verdenskrig mens den leder efter sin ejer. Jeg var helt opslugt, men også til tider virkelig bange for om næste side ville være kattens sidste.


[11:44]
Så nærmer vi os starttiden kl 14. Jeg er lidt spændt på hvor meget jeg kommer til at læse, mit hoved er stadig ikke helt med på legen, og jeg har det allerbedst med at stene til supernatural paneler på youtube. Jeg har dog udvalgt 3 bøger fra min store bunke, der primært består af børnelitteratur i denne omgang, og jeg giver læsningen en chance kl 14. (indtil da vil jeg smile fjollet til Jensen Ackles).

Rigtig god læselyst til alle jer der deltager -giv mig et vink her eller på instagram, så skal jeg prøve at komme forbi og heppe på dig :)

Husk i øvrigt at pga af overgang til vintertid fra sommertid, slutter readathonen i morgen kl 13.

Kommentarer

  1. Jeg glæder mig til at følge med i dit læsedøgn. :D Jeg deltager også selv og skriver om det på bloggen - https://bookishloveaffair.dk/2019/a10/foelg-med-i-mit-laesedoegn-deweys-24-hour-readathon/

    SvarSlet
  2. Sikke en stor stak! Glæder mig til at se hvad du giver dig i kast med. God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu må vi se hvor meget det bliver tid :) Første bog var i hvert fald rigtig god. Mange tak!

      Slet
    2. Jeg har aldrig hørt om Blitzcat, men fedt at den var god! Der er noget fængende ved en forside med en kat på :)

      Slet
    3. Ja, jeg er også altid tiltrukket af katte-bøger :D

      Slet
  3. Godt udvalg du har samlet dig! Jeg deltager for en gangs skyld ikke, men jeg glæder mig til at følge med hos dig :)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Første bog var i hvert fald et godt valg, viste det sig :) God lørdag til dig!

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen