Kenya 2016 #3 - Souvenirs

Som det nok ikke er gået nogens næse forbi, så har jeg været 2 uger i Kenya :) Og rejse = souvenirs!

Jeg har købt en del, men syntes egentlig jeg har holdt igen - det kunne have været meget værre ;)

Mit første indlæg om Kenya og de bøger, jeg havde med kan du finde her.
Mit dagbogs indlæg med masser af billeder, kan du finde her.




Fra elefantbørnehjemmet, The David Sheldrick Wildlife Trust's Orphans' Project, har jeg adopteret en elefant (hanelefanten Sokotei, der er super cute og en halvstor basse), købt en kasket, 5 fedtstens figurer og Daphne Sheldrick's biografi An African Love Story.

Fra træskærerfabrikken Akamba, Akamba Handicraft Industry Cooperative Society, har jeg købt forskellige træfigurer, en flot maske til væggen, en fedtstensfigur, et maleri og et hårspænde. Katten købte jeg ikke dernede, hun var bare yderst klæbrig dagen efter jeg kom hjem :)

På Karen Blixen Museet købte jeg to bogmærker med hendes malerier, og på Giraf Centeret, African Fund for Endangered Wildlife, købte jeg et bogmærke i læder og en fedtstenskål.
I bogbutikken på hotellet i Mombasa købte jeg Ishmael Beah's biografi A Long Way Gone og Laura Ingalls Wilder's Farmer Boy. I et supermarked købte jeg John Connolly's The Gates.
I galleriet Matbronze Wildlife Art købte jeg et elefantmaleri :)

Ved diverse småbutikker købte jeg to fedtstensugler og en lille træfugl. Armbåndet og flodhesten købte jeg i Kibera hos The Power Women Group, og halskæden købte jeg hos Victorious Bones Craft Croup

Hos Kazuri har jeg købt to armbånd og 10 sæt øreringe (5 sæt stikker og 5 sæt dinglere).

Endeligt, min absolut dyreste post - og så kan jeg endda ikke engang få den hjem at hænge, før far rejser tilbage fra Kenya med hele sit flyttelæs. Jeg har købt et fint maleri af en lokal kunstner :)

Kommentarer

  1. Fede ting du har anskaffet dig :) Er især vild med figurerne og malerierne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) er også super glad for dem! Ærgrer mig en lille smule over jeg ikke købte mere i træ, men syntes jeg havde så meget fra min tur i 2011. Det må jeg gøre mere i næste gang :)

      Slet
  2. Sikke mange fine og smukke ting! Maleriet er godt nok flot!

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen