Readathon October 2017

Bøger læst: 7
Sider læst: 1148
Dette blogindlæg vil blive opdateret løbende.



[17:36] Opsamling
Jeg er super godt tilfreds med mine læste bøger; det startede lidt fesent ud, men endte med nogle rigtigt gode læseoplevelser :) Tusind tak for de opmuntrende kommentarer, og hvor har det været hyggeligt at læse med rundt omkring.


[14:01]
Jeg nåede ikke mere læsning i denne omgang, men til gengæld trænger jeg til en gåtur og en ordentlig omgang frisk luft. Jeg glæder mig til at følge op på alle jer andres læsning senere i dag :)

[12:46]
I stedet for at begynde på en ny bog, har jeg besluttet mig for at læse lidt videre i Destination: India af Katy Collins, som jeg har været i gang med længe. Det blev også tid til frokost, og nu tror jeg, jeg vil smutte i tøjet og lige få støvsuget, mens jeg har gejsten. Jeg ved ikke om jeg når tilbage til læsningen inden kl 14, men synes nu også jeg har gjort det fint for denne gang.



[12:14] Bog 7
Jeg sidder og snøfter lidt oven på endt læsning af Antoine Leiris' I får ikke mit had. Antoine og hans 17 måneder gamle søn Melvil mistede deres kone/mor i november 2015, da spillestedet Bataclan i Paris blev gennemskudt af terrorister. Bogen er kort og fortæller i hak, hvordan Antoine forsøger at få hold på sig selv og deres tilværelse, nu Héléne er væk. Det er barsk læsning og går lige i hjertet / tårekanalerne.


[11:11] Bog 6
Har efter en telefonopringning futtet lidt omkring og satte mig til sidst i solen med Chimamanda Ngozi Adichie's We should all be feminists. Den kan varmt anbefales - kort men straight on point.


[10:14] Bog 5
Jeg har læst Løftet af Martin Davidsen færdig - jeg var allerede i gang med bogen forinden readathonen, men manglede ca 150 sider. Bogen er en historisk roman om den danske krig mod Sverige i 1655-1657 - lidt tung, men spændende.


[8:55] Godmorgen
Jeg kunne ikke falde i søvn i går og det blev alt for sent før det lykkedes. Af samme grund brugte jeg en time på at ligge og stirre ud i luften da vækkeuret ringede lidt i 8. Jeg har ikke den helt store læselyst lige nu, men nu ser vi lige om lidt morgenmad ikke kan kvikke hjernen lidt op :) Hvordan står den til med jer andre? Er der nogen der har holdt sig vågen natten igennem?

[23:36] Bog 4
Så blev jeg færdig med Geo og hans 5 år efter han blev erklæret rask i 2012. Super god bog, hvor man virkelig kommer helt tæt på.

[23:04]
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg aldrig kom videre ind til mit kontor. Jeg havde nok oprindeligt en ide om at læse i stuen - men efter en læsetur på sofaen i kontoret, endte jeg igen i kontorstolen. Og her sidder jeg så stadig og har snart læst størstedelen af Geo's nye bog - Hvad så nu? Og den er ligeså god som etteren (Ikk' for sjov).


[21:35] Bog 3
Jeg er blevet færdig med min tredje bog i was here af Gayle Forman. Jeg havde lige lidt start problemer, men blev hooked og nu bliver det en af de bøger, jeg kommer til at tænke over længe. Emnet er tungt og sårbart, men Forman skriver fantastisk og får det gennemarbejdet, så man føler en hvis ro.


[19:04]
Jeg har spist aftensmad og nydt et par glas hvidvin, mens jeg læste omtrent 70 sider i Løftet af Martin Davidsen, som jeg var godt i gang med inden readathonen. Nu vil jeg vende tilbage til Gayle Forman's I was here, som jeg er små 40 sider inde i og er lidt spændt på hvad udvikler sig til. -- og snacksene er fundet frem! JULESLIK ALL THE WAY!!!

[16:33] Bog 2
Seeking her, en novelle der viser starten af Som du ser mig af Cora Carmack er god men også lidt ret creepy. Altså han stalker hende Europa rundt og ser hende knalde andre - mens han selv vil have hende også.


[15:13] Bog 1
Jeg har vendt sidste side af Goth Girl and the Wuthering Fright af Chris Riddell, og for første gang er jeg lettere skuffet. Det er helt klart den svageste i serien, og dens historie virker rodet.


[13:58]
Så er vi lige og ved næsten at være i gang. Jeg har været i Aalborg til formiddag og omkring #bogbyttemarked og lige handle et par ting. Nu skal det være godt at smække benene op og fordybe mig i en masse bøger. God læsning!

Kommentarer

  1. God fornøjelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, og i lige måde :)

      Slet
    2. Altså når jeg ser på alle de lækre snacks rundt omkring, så fortryder jeg lidt, at jeg ikke selv har købt noget, især de snebolde uha, det er næsten ikke til at holde til ;)Jeg kan lige nå 20 minutters læsning mere inden jeg skal ud og være chauffør for børnene. Fortsat god læselyst :)

      Slet
  2. Hvor hyggeligt - rigtig glædelig Readathon til dig. God læselyst ��

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! Håber du får 24 fede timer :)

      Slet
  3. Wow, du har allerede fået læst meget! Her går det lidt langsommere ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber bare jeg kan holde det kørende - synes ikke jeg har været så super heldig med mine bogvalg hidtil :)

      Slet
    2. Godt at der kom nogle gode bøger på banen. Det var hyggeligt at følge med :)

      Slet
  4. Åh, juleslik er simpelthen win! Jeg har også sørget for lidt af det ... Der er vel kun 2 måneder til. ;-)
    Rigtig god læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo hurtigere man går i gang jo mere kan man nå at guffe af det / jo mindre behøver man binge det i december! Den lokale bager er også begyndt at sælge norske klejner xD

      Slet
    2. Hahahaha, det er selvfølgelig rigtigt!
      ÅH, klejner!! DEM glæder jeg mig til! :D

      Rigtig god læselyst i dag også!

      Slet
  5. Det ser ud som om du er godt i gang, trods lidt blandede læseoplevelser. Fortsat god læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk endt helt godt ud :) Tak i lige måde!

      Slet
  6. Jeg tror, jeg skal læse nogle af de bøger - især 'I får ikke mit had' lyder lovende.

    Håber du havde en god read-a-thon :-)


    Mvh
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  7. Jeg må altså lige få kigget nærmere på 'I får ikke mit had' og 'We should all be feminists'!

    Tak for denne gang <3

    SvarSlet
  8. Tak for et hyggeligt readathon :0) Det er nu også rart lige at få bevæget kroppen lidt og ordnet lidt af det praktiske. Så hyggeligt, at kigge med hos dig :0)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen