Readathon April 2018

Læste sider: 879
Lyttede minutter: ca 90

[14:37]
Nå en lille officiel opsummering er vel på sin plads. 2 igangværende bøger fik jeg læst færdig (ca 20% af hver), 3 helt nye bøger fik jeg tærsket mig igennem og knap 70% af en fjerde. Alt i alt 879 sider og godt halvanden times lydbog. Det er ikke hvad jeg plejer at kunne få læst i et readathon hvor jeg vist plejer at ligge på lidt over 1000 sider. Men
1) jeg kom ca en time for sent i gang med læsningen,
2) jeg oplevede ikke den stresslæsning jeg plejer at sidde med i starten af readathons, hvor jeg nærmest læser helt febrilsk (en god ting at undgå den tilstand, nu jeg tænker over det), og
3) jeg har brugt ret meget af søndag formiddag på alt andet end at læse. Inklusive at tilplante krukken her med 3 hortensiaer.
Tak for de mange søde kommentarer undervejs, og jeg beklager, jeg selv har været så stille på den front med at heppe på jer andre. Det er som sagt minimalt, hvad jeg har været i nærheden af min computer i dag, men jeg skal se om jeg ikke kan komme forbi jer alle senere og se hvordan det gik :)

[14:13]
Det var så de 24 timer. Jeg endte alligevel med at gå udenfor, af frygt for at det gode vejr var opbrugt inden eftermiddagen, men hørte i stedet godt halvanden times lydbog - og er nu blevet færdig med Leonora Christina Skovs Den der lever stille. Sidder nu med jord under neglene og føler mig godt og grundigt brugt. Er lige en snert af træt af at være haveejer, for hold nu kæft, hvor kan jeg bare ikke følge med foråret lige nu. Mælkebøtter og andet ukrudt vælter frem. Græsset gror i min indkørsel og min græsplæne er i stedet blevet overtaget af mos. Der er så mange fine små detaljer, men der er også overvældende meget rod. Kæreste søges - krav: han skal være helt vild efter at luge indkørsel og fjerne mælkebøtter xD

[12:24]
Huset passer jo ikke sig selv, så jeg har brugt en del af formiddagen på praktiske gøremål, og min have næsten skriger efter min opmærksomhed. Men jeg har da fået læst knap 250 sider ud af 400 i Harris bogen, så der er da en reel chance for at jeg når at blive færdig med den til kl 14 :)

[09:18]
Godmorgen. Eller god formiddag :) Jeg har været oppe i et par timer og er da også begyndt på en ny bog, nemlig Night Watch af Charlaine Harris, den tredje i serien om byen Midnight. Min læsning har dog været lidt fragmenteret, da jeg også lige skulle sætte en vask over, vande blomster, gøre klar til at rense fyret og så videre. Jeg er lidt spændt på hvor meget jeg får læst i dag, for der er rigtig flot vejr og jeg købte stort ind i BilligBlomst i fredags og har en masse blomster og planter, der skal i jorden i dag. Nu får vi se hvor længe bogen kan fange mig - om ikke andet kan jeg skifte til lydbog, når jeg går udenfor. Mit øje driller mig stadig og det er klart værst når jeg kigger på skærme, så jeg tror jeg vil holde mig så meget offline som muligt resten af forløbet.

[23:14]
Jeg er blevet færdig med mini-krimien og den var ganske fin. Den er jo noget helt andet end de moderne krimier, jeg plejer at læse og er mere hen ad Agatha Christie stilen, hvor skurken til slut trækker på skulderen og forklarer sig. Lidt sært, men også ganske hyggeligt :)
Nu vil jeg krybe til køjs og hvile hovedet/øjnene. Vi ses i morgen og rigtig god læselyst til de der fortsætter ud i natten :)

[21:20]
Jeg er gået i gang med at læse Den usynlige bog af Claus Lund Rosenkilde (anmeldereksemplar fra forfatteren selv) som er en ganske kort krimi af whodunnit genren. Jeg døjer lidt med hovedpine og særligt mit højre øje der gennem de sidste par uger har drillet mig med ticks on and off. Må vist snart forbi min optiker og se om de har bud på hvad der foregår.

[20:16]
The King's Justice er læst færdig og den var rigtig god - kort og mystisk, men omfattende. Jeg har endnu en korthistorie af Donaldson, men vil lige læse noget andet først, så jeg ikke får dem blandet sammen.

[19:34]
Jeg har spist aftensmad (fajitas) og ryddet op igen. Er 88 sider inde i min tredje bog, novellen The King's Justice af Stephen Donaldson, som er meget spændende. Pt er jeg dog blevet distraheret af en 25 min lang ny video på youtube af min favoritperson SimplyNailogical xD

[16:58]
Det var lige ved og næsten blevet til en lur på sofaen, da jeg fik lagt mig lidt for mageligt til rette, men jeg fik i stedet læst Goth Girl and the Sinister Symphony. Det er efterhånden blevet en hel tradition at læse én af Chris Riddells illustrerede børnebøger til et readathon, men nu er jeg vist ved at være ved vejs ende med dem. Denne fjerde bog om Ada Goth virker i hvert fald til at kunne være den sidste om hende - hvilket måske er meget godt, for den er godt nok noget rodet i plottet i forhold til de tidligere og lægger ærgerligt meget fokus på en parodi af Trump med små hænder.

[15:36]
Jeg har læst de sidste 72 sider i min igangværende bog Vi havde jo bare en pause af Lindsey Kelk - besluttede mig det var rarest at få "ryddet op" inden jeg gik i gang med en masse nyt. Det er ikke Kelks bedste bog, men den er god.

[14:46]
Jeg er atter hjemme og kan med en sen frokost gå i gang med læsningen for alvor. Har dog ikke  mindste styr på hvad jeg skal starte med at læse! ^_^

[13:22]
Jeg sidder på et tog på vej hjem fra Aarhus, hvor forlaget Turbine havde inviteret til den lækreste brunch i anledning af Peter Mogensens debutroman I Bjørnens Kløer. Mere om det på mandag. Pga sporarbejde tager turen hjem lidt længere end sædvanligt og jeg er først hjemme ca 14:30 eller kort derefter. Men pyt, på hele turen hjem hører jeg lydbog (Leonora Christina Skov - Den der lever stille) så jeg er godt i gang med læsningen alligevel :)

Kommentarer

  1. Tak for en hyggelig formiddag :0) God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor træls at øjnene driller! Jeg overvejer meget om, jeg skal læse Goth Girl serien, som jo er illustret af Chris Riddell, som jeg er super fan af :0) Hvad læser du nu?

      Slet
    2. Jeg kan helt klart anbefale Goth serien (nok mest på engelsk, da der er vildt mange referencer til engelsk kultur og kendisser)

      Slet
  2. Åh, er det skidt at crave brunch kl. 15.45?
    I hvert fald håber jeg, at du får et hyggeligt readathon (og så går jeg lige hen og finder flere snacks frem ...)! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Brunch er aaaltid en god ting. Specielt når der er bitte små pandekager og frisk frugt involveret.
      Rigtig god læselyst - og held og lykke med jagten på den helt rette snack ;)

      Slet
    2. Ej, men alle de billeder jeg har set fra brunchen er jo bare savleværdige - heldige kartofler! :P

      Åh, YouTube er sådan en tidsrøver! Jeg fik også forvildet mig derind tidligere og jeg kunne næsten ikke kæmpe mig ud igen :P

      Slet
    3. Det var virkelig også luksus! Det er bare så fristende at sætte sig med en kort video. Og en til. etc. ;)

      Slet
    4. Hahaha, lige netop! Jeg havde også problemer med det hersens mobilspil, der lige sneg sig ind og stjal en time igår og idag ;-)

      Slet
  3. God idé med at 'rydde ud' mht. læsningen - det overvejede jeg også at gøre. Hvis jeg ender med at blive færdig med min læsestabel før tid, kaster jeg mig over en af de to bøger, jeg startede på for et par dage siden :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har godt nok også en mursten liggende jeg stadig mangler +200 sider i, men nu har jeg læst i den siden december og orker den simpelthen ikke ^_^ Men det er nu rart at have fået den anden her af vejen.
      Rigtig godt læsning!

      Slet
    2. Lyder træls med øjet - håber ikke at det ødelægger din readathon. Sikke mange spændende bøger, du får læst :-)


      Mvh.
      Den lille Bogblog

      Slet
  4. Fortsat god læselyst. Det lyder som om du er kommet godt igang, trods en lidt sen start.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det og i lige måde :) Det falder mig heldigvis ret nemt at falde i hak med en god bog ^_^

      Slet
  5. De bøger af Lindsey Kelk er de en serie, jeg prøvede en af hendes, den der hedder I Heart Paris og jeg synes det var lige som om jeg manglede noget? Fortsat god læselyst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I heart serien har jeg ikke prøvet endnu, men har læst hendes "Always the Bridesmaid" og "The Single Girl's To Do List" og de to var jeg meget glad for. Den her bliver bare lidt for trist - den slutter naturligvis lykkelig, men der er så mange fejl kommunikationer og sårede følelser undervejs. Det bliver simpelthen for virkeligt, hvor jeg havde været mere i humør til noget lyserødt xD
      I lige måde!

      Slet
  6. Forsat god læselyst :) Jeg må snart se at få læst videre i Goth Girl serien. Har kun læst de første to.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde :) Det er nu altså nogen spøjse bøger han har lavet - dem og Ottoline serien

      Slet
    2. Det var hyggeligt at følge dit læsedøgn og forsat god søndag :)

      Slet
  7. Det lyder som om jeg skulle prøve Donaldsons noveller. Jeg forsøgte godt nok at læse hans første trilogi som barn, men den var lige avanceret nok, og siden har jeg ikke givet mig i lag med hans bøger. Men måske er novellerne vejen frem. Fortsat god læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender ham slet ikke - faldt bare over de to noveller på et udsalg. Men jeg er da ret imponeret over den første her, det må jeg sige.

      Slet
  8. Håber du får en god slutspurt :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  9. Hahaha, effektiv måde at afslutte læsedøgnet på :D
    Tak for denne gang & finder jeg en luge-indkørsel-ukrudt-oprivende-fyr, så skal jeg nok sende ham din vej! :D Rigtig god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det vil jeg sætte stor pris på!! :D Tak i lige måde

      Slet
  10. Jeg håber, at du havde et vidunderligt læsedøgn! :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen