- 2015 -

Så kom og gik 2015. Er det bare mig, eller går tiden efterhånden virkelig hurtigt?? Jeg fik færdiglæst 175 bøger i 2015. Det er fuldstændig vildt og slår samtlige personlige rekorder nogensinde. 45 af bøgerne blev hørt som lydbøger.
Mine stjernefordelinger viser atter tydeligt, at jeg er blevet forholdsvis god til at vælge bøger, jeg vil syntes godt om. Mindre end 10% får under 3 stjerner. Jeg tror også, jeg er blevet bedre til at sige fra overfor bøger, der simpelthen ikke virker for mig. I stedet for at tvinge mig igennem en dødsyg bog, melder jeg nu pas og læser noget andet.

3 fik 1 stjerne ~ 13 fik 2 stjerner ~ 45 fik 3 stjerner ~ 80 fik 4 stjerner ~ 34 fik 5 stjerner

Et lille udpluk af mine favoritbøger i 2015 er:

Conn Iggulden's Wars of the Roses serie, George RR Martin's A Song of Ice and Fire serie, Pierce Brown's Red Rising, Andy Weir's The Martian, Brandon Sanderson's Steelheart, Alt eller Intet af Nicola Yoon, The Girl on the Train af Paula Hawkins, Anthnoy Doerr's Alt det lys vi ikke ser, Hvis jeg bliver af Gayle Forman, Peter V Brett's 4. bog i serien The Demon Cycle, Alt om Vitus af Sigurd Hartkorn Plaetner og Hul i hovedet af Nicole Boyle Rødtness.



Arbejdsmæssigt har det været et super fedt år. Godt nok var jeg dybt ulykkelig, da mit vikariat i Viborg udløb efter 1 år og 3 måneder, og de knap 2½ måned jeg var på dagpenge, kunne jeg også godt have undværet, men det arbejde, jeg fik mig på Randers Bibliotek i juni måned, skubbede alt andet væk. Jeg elsker jobbet, jeg elsker stedet, jeg elsker opgaverne, og jeg elsker kollegaerne og fællesskabet. Det er godt nok også kun pt et barselsvikariat, men nøj, hvor jeg dog håber, det kan blive til mere. Der føler jeg mig hjemme.

Boligmæssigt har det været lidt af en rutsjebane. Min ellers så fine lejlighed måtte opsiges, da dagpengene strammede til, og en pludselig ekstra regning på 6000 kr til olievarme slog hul i budgettet. Jeg har i stedet i godt 7 måneder nu boet hos mine forældre i mit gamle barndomsværelse og sparet sammen. Det fungerer umiddelbart fint nok, i og med jeg alligevel er på arbejde 8 timer om dagen + halvanden times transport, men mit liv står på hold, og jeg trænger voldsomt til at få mit eget igen. Havde jeg fået den faste stilling, havde jeg købt et lille hus, men i stedet nu må jeg finde mig en midlertidig lejebolig til foråret.

Personligt sker der ikke det helt vilde. Jeg er stadig bare mig, og det sidste halve år er drønet forbi. Jeg vil i 2016 gerne finde mere tid til mig selv og har da også de gængse nytårsforsætter; tabe 10-15 kg, få egen bolig, se mere til vennerne, komme mere ud med cyklen, etc.

På bloggen har jeg dog også nogle ting jeg håber på at blive bedre til - først og fremmest networking. Jeg skal blive bedre til at gøre opmærksom på mig selv og det jeg har her, og jeg skal blive meget bedre til at ajourføre bl.a. facebook og tumblr med mine indlæg. Facebook er efterhånden alfa og omega til at få flere læsere, og jeg glemmer så tit at skrive noget på bloggens side derinde.



Tak til dig søde læser, der følger bloggen og måske smider en kommentar i ny og næ. Det er dejligt, der er nogen, der læser med. Jeg ønsker jer alle et rigtigt godt 2016 og ser frem til hvad, det bringer :)

~Iben


Kommentarer

  1. Godt nytår :) Glæder mig til at følge din blog igen i det nye år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Birgitte :) Rigtig godt nytår

      Slet
  2. Rigtig godt nytår til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Bente og i lige måde :)

      Slet
  3. Jeg håber, du får et mere roligt år - forhåbentlig krydret med en masse gode læseoplevelser.

    Godt nytår :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  4. Åh, rigtig godt nytår! Jeg håber, 2016 bliver godt for dig – og fyldt med gode bøger også!

    SvarSlet
  5. Rigtig godt nytår! Har lige været forbi og 'like' din facebook-side - glæder mig til at følge med i 2016 :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for liket og velkommen til :)

      Slet
  6. Wow, det er virkelig mange bøger du har nået. Rigtig godt nytår :)

    SvarSlet
  7. Er så imponeret over hvor meget du får læst!
    Og så håber jeg da virkelig også, at du kan få et fast arbejde hvor du er nu - det lyder til at være lige præcis dér du skal være! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det krydser jeg virkelig også fingre for at den drøm for i opfyldelse!

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen