Book Haul #20 - Something gorgeous

Det er alt for længe siden jeg sidst har husket at lave et book haul (mindede en veninde mig om med formaning i stemmen) - så here we go!
Jeg har fået nogle virkeligt lækre bøger hjem siden julens gode pakker. Nogle har i måske set på instagram, men enkelte har jeg aldrig fået vist.



Jeg har længe afsværget at købe dem - nok er de gudeskønne, men var de overhovedet min stil? Jeg taler naturligvis om Barnes & Nobles Leatherbound Classics. Jeg fik Jane Eyre i fødselsdagsgave og i januar kriblede det pludselig i fingrene efter at eje flere. Det blev til Shakespeare´s Samlede Værker og Brødrene Grimm's Eventyr -- og jeg skal stensikkert eje flere :)

Et kæmpe stort tak til Gyldendal for denne skønne bog - Den Engelske Kvinde. Jeg var så småt gået i gang på Mofibo, men ville bare så meget hellere sidde med den rigtige bog - og det har de nu givet mig mulighed for :) Jeg har så længe gerne ville læse Outlander serien af Diana Gabaldon, jeg har kun hørt virkelige gode ting om den. Nu har de så oversat første bog til dansk og jeg er hooked. Det er virkelig godt!

Denne fine sag har jeg allerede læst og anmeldelsen kommer på bloggen senere, men for nu kan jeg fortælle den er virkelig velskrevet og meget fængende. Stilen er virkelig god og sangenhængen mellem fiktion og sangtekster er helt i balance. Bogen fik jeg af forlaget Songcrafter som egentlig slet ikke er et forlag, men som har udgivet musik i 9 år. For alt i verden er skrevet af musikeren, sangskriveren og journalisten Martin Høybye, og den er anbefalelsesværdig.

Det er efterhånden længe siden jeg første gang stiftede bekendtskab med Orson Welles. Det var en snusket lille udgave af Animal Farm, og den slog benene væk under mig. Jeg husker det, som det var i går, at jeg sad i en X-bus og tabte underkæben, mens jeg læste. Sidenhen læste jeg også 1984 i forbindelse med mit specialeskrivning. Den er et must at læse i forhold til det digitale, privatlivets ophøren, samfundets udvikling osv. osv. Efter en aftens tilfældig vinduesshopping på saxo, faldt jeg pludselig over disse to smukke små ikoniske paperpacks, og jeg vidste bare de skulle hjem til mig, og det kunne kun gå for langsomt.

Som rosinen i pølseenden ligger en fagbog, jeg skammer mig lidt over jeg ikke har fået læst så meget i endnu - for jeg vil virkelig gerne og det jeg har læst har været rigtig godt. Skriveterapi af Annette Aggerbeck var en gave fra Nyt Nordisk Forlag og skal forsøge at lære mig at skrive dagbog på en gavnlig måde for min personlige vækst. Jeg har tidligere i korte perioder skrevet dagbog - blandt andet til at skrive mig ud at et forhold (jeg brugte dagbogen til at sætte ord på mine tanker og følelser og indså endelig det var på tide at slutte det.).

Kommentarer

  1. Skønne bøger. De er altså flotte de Barnes and Nobles-udgaver :) Jeg glæder mig da godt nok til at læse ' For alt i verden', jeg synes det lød som et spændende koncept, da jeg læste om den. Har du også lyttet til musikken?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dem kan man godt blive afhængig af :)
      Det har jeg ikke nej, jeg hørte lige lidt af en sang på hjemmesiden (det lød godt), men har ellers ikke hørt noget. Har bare "sunget" sangene for mig selv da jeg læste dem.

      Slet
  2. Oooooh, det ser godt ud! ♥
    Det eneste, der har afholdt mig fra at købe netop de udgaver af Orwells bøger er, at jeg vil have dem i hardcover-udgaver (og det er endnu ikke lykkedes mig at finde en hc-udgave, jeg vil have... øv).

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, den store hardback vs paperback debat. Den har jeg også tit med mig selv!

      Slet
  3. Skøn stak - er vild med din udgave af 1984!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg syntes også bare de er så skønne i designet de to Orwell bøger. Elsker at de ligesom hører sammen.

      Slet
  4. Lækre nye bøger! B&N kan man altså ikke gå galt i byen med, og du lokkede lidt mig i unoder for jeg endte med at bestille en hjem i den uge du snakkede om den! :D
    Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg syntes om at de har re-designet Grimm samlingen.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, undskyld ;) Nej det er altså lidt spøjst. Jeg er nu godt glad for min den blå udgave :)

      Slet
  5. Fantastiske bøger! Og pudsigt de har omdesignet 'Grimms'! Det havde jeg slet ikke set før nu. Men den er nu smadderfin :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen