September 2016

På trods af at jeg startede september med et par ugers ferie, fik jeg ikke rigtig læst så meget, og det har ligesom varet ved måneden igennem. Men det skyldes måske til dels at jeg er begyndt på arbejde igen, og til dels at jeg den 5. september adopterede en killing! De fleste har nok set hende på andre sociale medier, men i får lige et par billeder her også :)

Hattie er fra maj måned 2016, og hun spinder som om hun har en indbygget motor. Hun er rigtig kær og fuld af spilopper. Jeg adopterede hende for at give Sofie (min kat på 4 år) noget selskab - og hold nu kæft hvor Sofie har sendt mig dræberøjne siden da. Sofie startede ud med at gemme sig under sengen og hvæse, men dag for dag er det blevet bedre - og Hattie tager det heldigvis pænt, når hun får en omgang bøllebank af Sofie. Og nu - ja nu kan de begge sove hos mig i sengen og leger ofte vild tagfat (desværre tit også i sengen - mens jeg ligger i den).

Udover katte så er september jo også bøgernes måned - Først FantasyFestivalen i Esbjerg og dernæst Bogbloggertræffet i Aalborg. Og som jeg også kom ind på i min book haul vlog, så er mine TBR reoler i soveværelset virkelig presset nu. Heldigvis er der 24 hour readathon i weekenden i uge 42, så der kan jeg forhåbentlig gøre en ihærdig indsats for at genvinde balancen :)

Nå ja, og så er min blog sammen med 15 andre nomineret til Danish Book Blogger Award!


I september blev jeg færdig med 15 bøger.
- blandt disse var der 3 lydbøger og , 1 biografi, 1 tegneserie. 7 var på engelsk.


Længste bog: Ravnenes hvisken - 707 sider
Længste lydbog: Ravenspur - 13t 29m
Korteste bog: Short Stories from Hogwarts... - 71 sider
Korteste lydbog: Pigen uden navn - 7t 47m

Bedste oplevelse:
Ravnenes Hvisken er en helt igennem fantastisk oplevelse og genial debut. Ravenspur er en perfekt afslutning på en historisk periode der faldt mere og mere i hak for mig. Fra og med dig er en bog jeg slet ikke anede, jeg manglede i mit liv - en brillant blanding af humor og kærlighed. Pigen uden navn startede lidt sløvt ud, men endte med at slå benene væk under mig.

Største skuffelse:
Selvom den egentlig overordnet er god, ærgrer jeg mig over Jack Reacher romanen Værd at dø for, der clasher for meget med min egen morale, da der kommer for meget selvtægt og straf uden domstol ind over det.

I bagvendt læserækkefølge:
Som sendt fra himlen - Cora Carmack
Værd at dø for - Lee Child **
Fra og med dig - Mhairi McFarlane
Hvordan man slipper væk - Sofie Kragh-Müller [lektørbog]
Marvel 1602 - del 2 - Neil Gaiman * / ***
Pigen uden navn - Christina Baker Kline **
Ratri - Sujatha Gellert [lektørbog]
Ravnenes hvisken - Malene Sølvsten [anmeldereksemplar]
Ravenspur - Conn Iggulden * / **
Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists - J.K. Rowling * 71s
Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies - J.K. Rowling *
The Girl with the Lower Back Tattoo - Amy Schumer *
Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide - J.K. Rowling *
Svineheld? - Lars Holmgård Jørgensen [lektørbog]
Trigger warning - Neil Gaiman *


*Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket

Kommentarer

  1. Åh, hvor er Hattie bare smaddersød! :'D

    SvarSlet
  2. Åh, en sød lille killing! Tillykke!

    SvarSlet
  3. Det readathon kommer ret belejligt for mange af os, kan jeg næsten regne ud... :P

    SvarSlet
  4. Åh, sikke skønne små misser ❤️
    Det lyder til, at du har haft en skøn september! Jeg har nu heller ikke rigtig nået, at læse så forfærdelig meget i september, men håber som dig på, at indhente noget af det tabte til Readathon.
    Ønsker dig en skøn dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er herlige :) Bliver så hyggeligt til readathon med størstedelen af bogbloggerne!

      Slet
  5. Du har da læst 15 bøger - deeeet er pænt godt gået :-)
    Tillykke med den lille kattebasse - katte er bare det bedste! Og fedt at de kan lege sammen, selvom der var lidt forbehold over for den lille ny.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var virkelig også et styk lettet kattemor, da de begyndte at lege sammen. Så er det jo ikke helt galt :)

      Slet
  6. Jeg glæder mig virkelig også meget til Readathon. Jeg var ikke med i foråret og kunne bare følge med på nettet i alle jer andres læsning, og blev så misundelig på hyggen, så nu vil jeg også være med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt du kan være med nu så :D

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen