The Autumn Reading Tag

Søde Rikke har tagget mig i The Autumn Reading Tag, og da jeg pt er håbløs til at få skrevet mine anmeldelser, tager jeg med kyshånd imod en sådan overspringshandling!

1. Er der nogen bøger, du planlægger at læse i løbet af efteråret? Jeg er ikke frygtelig god til at planlægge min læsning for det kommer helt an på hvad jeg lige er i humør til. Jeg havde en eller anden ambition om at læse noget uhyggeligt her op til Halloween, men den serie jeg havde udvalgt mig og har lyttet færdig på Mofibo, var grusomt skuffende og ikke spor uhyggelig - så nu vil jeg i stedet forsøge at få gjort noget ved nogen af de mange anmeldereksemplarer der er væltet ind af døren siden efterårssæsonen satte i gang. Heriblandt venter nyeste Lucinda Riley bog og Outlander 2 af Diana Gabaldon.

2. September bringer minder om skolestart: Hvad er den bedste bog, du har læst i skolen? Og hvad var henholdsvis dit yndlingsfag og dit mindst elskede fag i skolen? Jeg kan huske vi læste Skammerens Datter af Lene Kaaberbøl engang i 8. klasse. Det var en dejlig bog, men dansklæreren insisterede på at hvert et ord skulle analyseres og jeg tror stadig ikke på at Kaaberbøl eller nogen anden forfatter har tænkt så meget over hvad forskellige farver har af betydning. Jeg har altid været fan af historie og senere oldtidskundskab. Jeg hadede idræt som pesten.

3. Oktober betyder Halloween: Kan du lide uhyggelige bøger og film? Hvis ja, hvilke er så dine favoritter? Jeg ser sjældent gyserfilm, for jeg er en kylling og gider ikke ligge i panisk angst, når der bliver mørkt. Herudover forveksler mange gyserfilm sig selv med splatterfilm og gore, og det kan jeg slet ikke se. Jeg tror, de eneste rigtige gyserbøger, jeg har læst, må være Stephen King's The Shining og Pet Semetary (Misery tæller ikke, for den er ikke overnaturlig - og det skal en gyser være i mine øjne).

4. Til november er det tid til bålaftener og fyrværkeri. Hvad er den mest spændende bog, du har læst, som virkelig holdt dig fanget? Milly Johnson's White Wedding var ikke til at lægge fra mig og de første par bøger i Rubinrød-trilogien af Kerstin Gier var heller ikke til at slippe.

5. Hvilken bog er din foretrukne cosy comfort læsning? Jeg er bange for jeg slet ikke har sådan en bog jeg vender tilbage til på den måde. Jeg genlæser færre og færre bøger efterhånden som flere og flere nye trænger sig på. Tidligere har jeg ofte genlæst alt af Tamora Pierce, David Eddings, JK Rowling og fnis, Stephenie Meyer, men i dag er jeg ikke længere sikker-- vent jo det er jeg faktisk. Bare det at skrive hendes navn og nu er jeg klar på at genlæse Spiralcirklens tempel af Pierce :)

6. Hvilken varm drik er din yndlings, når du er fordybet i en god bog? Jeg drikker hverken kaffe eller kakao, så hvis jeg endelig skal drikke noget varmt (og jeg ikke må vælge cup-a-soup) så er det frugtte. Helst skovbær.

7. Har du nogen planer i løbet af de næste par måneder, du ser frem til? Absolut. Jeg skal passe gården, mens mine forældre rejser, til BogForum, i biografen utallige gange (Marvel!) og så kommer julefrokosterne.


Hvis de har lyst at deltage, sender jeg tagget videre til Karina, Pernille og Sofie :)



Kommentarer

  1. Tag lege er bare så hyggelige. Mange tak for tagget - det vil jeg gerne besvarer:)
    Jeg har også svært ved, at få sat mig ned og skrevet anmeldelser lige pt, men så er det jo godt, at jeg mangler at få besvaret et tags, som det vist er på tide, at få gjort :)
    Sikke nogle flotte efterårbilleder, og en så fin og sød kat :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du vil være med - flere overspringshandlinger til blogfolket! :D

      Slet
  2. Hvor er det nogle stemningsfulde og hyggelige billeder! Fedt, at du fik lov at læse Skammerens datter i skolen. Jeg læste kun småkedelige noveller, så vidt jeg husker..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Var rent held at det blæste så meget at solen fik lov at skinne igennem! Det er hammer svært at tage pæne billeder i gråvejr :p
      Vi læste også alt muligt andet gejl, men jeg husker mest at det var på gymnasiet vi læste det helt kedelige. .. Men altså, vi læste også Fiskerne af Kirk i folkeskolen, og den syntes jeg også godt om xD

      Slet
  3. Seriøst, jeg dør lige lidt over dine kattebilleder. Elsker det :'D

    Og så er jeg glad for, jeg ikke er den eneste med hang til cup-a-soup! Så godt jo!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, hun er sindsygt svær at fotografere den lille raketkat. Hun sidder aldrig stille længe nok til mit kamera kan få hende ordentligt i fokus :D
      Cup a soup og krydderboller - så har jeg aftensmad ^_^

      Slet
  4. Hvor har du bare fanget en lækker efterårsstemning med dine billeder!
    Og åh, idræt - jeg havde lykkeligt glemt, at det fag eksisterede ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :D
      Idræt er bare det værste. Gad vide hvornår skoler indser det ikke nytter noget at slæbe 20-30 umotiverede elever igennem det? Lad dem dog gå til noget sport i skoletiden i stedet - noget de selv må vælge

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen