Som sendt fra himlen af Cora Carmack

I Som sendt fra himlen fortsætter sådan nogenlunde hvor Som stjernerne står slap - men nu er det fra 23 årige Cades synspunkt. Cade, der var håbløst forelsket i Bliss, men måtte se hende forelske sig i den lidt ældre Garrick. De bor alle tre nu i Philadelphia, og Cade jagter drømmen om at blive skuespiller, mens han forsøger at slå Bliss ud af hovedet. Mest af alt er han bare en stor klump tristhed.

Men så en dag støder han på Mackenzie. eller Max, som hun foretrækker at kaldes. Hendes forældre er kommet uanmeldt til byen, og hun er nødt til at skjule sit sande jeg (vild hårfarve, mange tatoveringer, stærk makeup og ikke mindst den trommespillende kæreste Mace) - hun frygter slet og ret de slår hånden af hende, hvis hun ikke lever op til deres idealer. Til alt held møder hun Cade på en café og beder ham spille sin kæreste for en aften - men Cade spiller rollen lidt for godt, og de bliver nødt til at fortsætte skuespillet.

Og jo mere de faker deres forhold, jo mere ægte begynder det langsomt at føles.


Jeg elsker som udgangspunkt den her bog. Jeg synes, historien er skøn og super fængende. Jeg er helt vild med Cade, der er den sexede guy next door type. Jeg elsker Max og hendes rå attitude og look.  Jeg elsker hvordan de begge beskrives og uddybes og hvordan de begge har en masse følelsesmæssig bagage, der tynger dem ned. Jeg elsker den fine kærlighed og totale lyst, der opstår imellem dem. Jeg kan rigtig godt lidt historien, og den måde deres forhold udvikler sig. Det starter akavet som en løgn, men langsomt bliver det rigtigt, og de kan ikke benægte den kemi, der er imellem dem.

Noget der dog ikke virkede for mig var:
  • Det går for hurtigt - det hele bygges så godt op og fungerer rigtig godt, men så lige pludselig så skulle det bare slutte ~ bogens sidste kapitler virker simpelthen for nemme - det blev lidt for meget Disney Happy Endings fremfor noget mere virkeligt. Max har noget meget ægte på hjerte, men det er som om Carmack i sidste ende slet ikke er interesseret i en rigtig slutning - det skulle bare ende lykkeligt.
  • Der er for lidt sex - okay lidt en mærkelig kommentar for en, der ellers ikke er til det erotiske, men der sker virkelig for lidt i den her bog - i hvert fald i forhold til mine forventninger, efter at have læst bog 1, Som stjernerne står, hvor den seksuelle spænding jo nærmest er ved at få en til at smelte.
  • De er begge perfekte. Jo de har issues, men derudover er de som hugget ud af et photoshoppet modeblad. Og jaja, det er bare fiktion, men jeg er ved at være træt af perfekte guder - jeg vil har deller! (nej gu' vil jeg ej, men for fanden, en drøm bliver aldrig andet end en drøm, hvis den er totalt urealistisk, og fattige studerende kan altså ikke allesammen have den perfekte krop).

Alt i alt en rigtig godt bog, der giver en et smil på læben og en varm følelse i brystet, men ikke uden et par issues, som man nok bare skal slå hjernen fra for at ignorere.


SOM SENDT FRA HIMLEN
Losing it #2
af Cora Carmack
ISBN13: 9788711562918
354 sider / Udgivet den 1. juli 2016
Original titel: Faking it [2013]

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

  1. En herlig anmeldelse af en sød bog :)

    Forresten, har jeg netop tagget dig i et efterårslæsetag (langt ord!). Jeg håber, du vil lege med :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen