Danmark Læser

I går var det International Bogdag / Verdens Bogdag og dagen, hvor Kulturministeriet for fuld sejl afholdt kampagnen #DanmarkLæser

I den forbindelse havde jeg og tusinde andre meldt os som boguddelere, og jeg brugte lidt af eftermiddagen på at uddele min kasse med 25 bøger. Jeg valgte at stå med et åbent bagagerum på parkeringspladsen ved den lokale Rema1000 hen på eftermiddagen i forsøg på at komme i kontakt med de travle mennesker, der var på vej hjem fra arbejde - og det gik ret godt.

Knap halvanden time tog det at give alle bøgerne væk, og det var en rigtig hyggelig oplevelse. Jeg kunne godt mærke min indre bibliotekar overtog styringen, og det var en meget serviceminded litteraturformidlende Iben, der tog kontakt til en masse fremmede mennesker og spurgte, om de ikke kunne fristes med en gratis bog - og nu er det jo Nordjylland, så selvfølgelig kunne de det! ;)

Spøg til side, jeg kom i snak med en masse rare nysgerrige mennesker og langt størstedelen valgte at tage en bog med hjem.

Hvis du ikke løb på en boguddeler i løbet af dagen, så fortvivl ikke! Til og med i dag den 24. kan du downloade alle 5 bøger ganske gratis både som ebog og som lydbog - se mere på den officielle hjemmeside her.





Kommentarer

  1. Hvor ser det altså bare fint ud! :)

    SvarSlet
  2. Al den bogkærlighed! <3 det varmer altså mit lille læsehjerte :D

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen