August 2015

August var måneden, hvor jeg fik mig en tiltrængt ferie på den græske ø Lesbos. Vi er som regelt meget aktive på ferie, men Lesbos viste sig at være mest egnet til pool afslapning, så jeg fik læst en masse.
Det var også måneden hvor bloggen kunne fejre sin 5 års fødselsdag! Der kører i den anledning også en konkurrence indtil min egen fødselsdag den 7. september - så du kan lige nå det endnu :)

I august blev jeg færdig med 20 bøger (eller skal vi sige 19? En bog læste jeg jo halvt om halvt på dansk/engelsk).
- blandt disse var der 2 lydbøger og 3 tegneserie. 10 var på engelsk.

Længste bog: Som en skygge- 708 sider
Længste lydbog: Stormbird - 13t 46m
Korteste bog: Glitches - 32 sider
Korteste lydbog: Flagermusmanden - 11t 29m

Bedste oplevelse: Helt ærligt, hvordan skal jeg dog kunne vælge?? Jeg har læst to fantastiske ungdomsromaner hvoraf den ene var hysterisk morsom og den anden smuk og sørgelig. Jeg har læst en genial science fiction roman, der tog mig til Mars. Jeg har lyttet til en fænomenal historisk roman om Englands kongehus. De er 5 stjernede oplevelser i hver deres genre og kan slet ikke sammenlignes.

Største skuffelse: Jeg var meget skuffet over Nesbøs Flagermusmanden. Han hyldes som så god en forfatter, og jeg syntes det var så middelmådig og fesen en oplevelse.


I bagvendt læserækkefølge:
The Sworn Sword (The Hedge Knight Graphic Novels #2) -  George R.R. Martin *
Sådan opfinder man en pige - Caitlin Moran
Stormbird (The Wars of the Roses #1) - Conn Iggulden *
Noras Ark - Anders Johansen
Smagen af Honning - JG Gylling
Civil War: Front Line, Vol. 2 - Paul Jenkins *
Civil War: Front Line, Vol. 1 - Paul Jenkins *
Flagerhusmanden (Harry Hole #1) - Jo Nesbø
Når man kysser med øjnene - Carsten Flink
De døde vågner (Hvidt støv #1) - Line Kyed Knudsen
Kvinden i Mørket - Anna Lyndsey
Heart of the Dragon (Supernatural #4) - Keith RA DeCandido *
Glitches (The Lunar Chronicles #0.5) - Marissa Meyer *
Cinder (The Lunar Chronicles #1) - Marissa Meyer *
Hvis jeg bliver - Gayle Forman
Red Rising (Red Rising Trilogy #1) - Pierce Brown *
Hul i Hovedet - Nicole Boyle Rødtnes
The Girl on the Train - Paula Hawkins *
The Way of Shadows (Night Angel #1) - Brent Weeks *
Som en Skygge (Night Angel #1) - Brent Weeks

*Læst/hørt på engelsk

Kommentarer

  1. Åh, sikke mange fantastiske bøger og læseoplevelser! Det ser herligt ud :)

    SvarSlet
  2. Hold da op en god portion du har læst dig igennem, jeg glæder mig til at høre hvad du syntes om Sådan bygger man en pige! :)
    Og så ser jeg frem til at læse videre i Lunar Chronicle med dig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den anmeldelse bliver også svær at skrive - bogen er virkelig god, og der er bare så meget i den!
      Det bliver altså også ret spændende at læse videre en gang :)

      Slet
  3. Holy Moly! 20 bøger! Det er da helt vildt :)

    SvarSlet
  4. Det ser ud til at have været en helt fantastisk læsemåned! 20 bøger er jo helt overvældende :D

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen