Kort i bøger #4 - LotR edition

Mens jeg er til Bogbloggertræf 2015 i Aalborg med tager vi lige forskud på søndagens glæder og kigger på landkort :) I morgen kan jeg i stedet berette om lørdagens begivenheder

Små kort, store kort, landkort, bykort - jeg elsker kort. De findes i uendelige variabler og, er en fantastisk måde at illustrere overfor læseren, hvilket univers man befinder sig i, og hvad man kan forvente af historien. Et godt kort der bruges rigtig kan give en langt mere dybdegående følelse af en historie og landet den udspiller sig i. Jeg viser jer igennem de næste mange uger samtlige mine bøger med kort i - der er lidt af hvert.


----- ----- ----- 

I denne uge tager vi lige et kig på de flotte kort i Tolkiens Ringenes Herre univers - for det bliver sgu ikke bedre!

Allerførst har vi det fantastiske kort der hører med til min udgave af Hobbiten, der er illustreret af Alan Lee <3


Hernæst har jeg 3 udgaver af kortene fra Ringenes Herre trilogien - 2 på engelsk, 1 på dansk. Ringenes Herre er naturligvis en bogserie, der er blevet gennemarbejdet så utallige mange gange, men essensen er altid det samme. Et smukt dybdegående kort, som jeg kan finde rundt i som var det min egen baghave. Jeg er i øvrigt så glad for dette kort, jeg har det som giga plakat i ramme :)


Vi slutter af med to smukke kort fra Silmarillion. Her har vi så fortidslandet, der kom før Ringenes Herre landene fandt deres endelige grænser og landskaber. Jeg syntes det er så fedt at man får så gigantisk et folde-ud kort med til disse bøger. I den engelske version, sidder kortet fast, i den danske ligger det løst.


Kommentarer

Lån løs på eReolen