The Rest of Us Just Live Here af Patrick Ness

What if you aren't the Chosen One? The one who's supposed to fight the zombies, or the soul-eating ghosts, or whatever the heck this new thing is, with the blue lights and the death?
What if you're like Mikey? Who just wants to graduate and go to prom before someone goes and blows up the high school. Again.
Because sometimes there are problems bigger than this week's end of the world, and sometimes you just have to find the extraordinary in your ordinary life.
Even if your best friend is worshipped by mountain lions.

Som så mange gange før anede jeg ikke hvad jeg skulle forvente, da jeg gik i gang med en ny lydbog på mofibo. Jeg kendte Patrick Ness fra Monster, men det var sådan ca også det.

En lang historie, kort: Bogen her er herregod!

Bogen her handler om en gruppe helt normale unge mennesker (ej, okay, næsten normale), og de lever et helt normalt liv. Problemet er bare, at de lever i en YA bogs verden, hvor overnaturlige ting sker for indie-børnene. Du ved, de der seje typer, der er sære og unikke og helt specielle og altid har hovedrollen? Denne gang er det alle de andre end dem, der har hovedrollerne. Og de prøver bare at leve et helt almindeligt liv, mens skolen sprænges i luften med jævne mellemrum og alt fra guder til vampyrer invaderer. Hvert kapitels titel fortæller kort opridset indie-historien, så vi har en ide om hvad der foregår, mens de almindelige bare har travlt med at komme igennem high school og vokse op.

Jeg slugte vitterlig bogen (der dog heller ikke hører til blandt de længste), og den ligger højst på listen over bøger jeg bare må eje et eksemplar af. Lydbogen er mesterligt indtalt/oplæst af James Fouhey, der ofte mindede mig om Will Wheaton (som gør et fantastisk job i Armada og Ready Player One).

The rest of us just live here udkommer på dansk til efteråret 2016 ved Gyldendal.

UPDATE: Patrick Ness kommer til BogForum i 11.-13. november!!! Bogen udkommer samtidigt.


THE REST OF US JUST LIVE HERE
af Patrick Ness
ISBN13: 9780062421715
Lydbog, 6t 24m / Udgivet i 2015

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2016

Kommentarer

  1. Spændende, jeg har bogen stående på hylden herhjemme og venter på mig. Nu glæder jeg mig da endnu mere. :)

    SvarSlet
  2. Tak for anmeldelsen! Jeg har set en anden anmeldelse af bogen på YouTube, hvor anmelderen ikke var så begejstret igen, men jeg tror faktisk den kunne være noget for mig. Lyder sjov!

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen