Boglige begivenheder i 2017


Nu hvor kalenderen skriver (sidst i januar) 2017, er det vist på tide at se nærmere på hvad der sker i løbet af dette år.


Forår

25.-26. februar
Copenhagen Comics, København
Danmarks største tegneseriefestival!
www.copenhagencomics.dk

1.-2. april
Krimimessen, Horsens
Nord-europas største krimi-festival
www.krimimessen.dk

7.-9. april
Ord-kraft, Aalborg
Nordjyllands største ordfestival
www.ord-kraft.dk

29.-30. april
Readathon
Halvårligt internationalt online 24 timers læsemaraton
www.24hourreadathon.com

dato endnu ukendt
Copenhagen Crime, København
Festival om krimi, spænding og kriminalstof
www.copenhagencrime.dk


Efterår

16.-17. september
Fantasyfestival, Esbjerg
Festival arrangeret af Esbjerg Kommunes Biblioteker med fokus på fantasy-genren for alle aldre i alle dens afskygninger lige fra bøger til fx rollespil og brætspil
www.fantasyfestival.esbjergkommune.dk

20.-21. oktober
Herlufsholm Fantasy Bogmesse
Fantasy bogmesse på den gamle kostskole
www.fantasybogmesse.dk

21.-22. oktober (uge 42)
Harry Potter Festival, Odense
Festival arrangeret af Odense Bibliotek, der byder på magiske oplevelser for store og små
www.harrypotterfestival.dk

oktober (præcis dato endnu ukendt)
Readathon
Halvårligt internationalt online 24 timers læsemaraton
www.24hourreadathon.com

10.-12. november
BogForum, København
Danmarks største bogmesse
www.bogforum.dk



Readathon i både april og oktober vil jeg naturligvis deltage i, og herudover skal jeg med til Krimimessen i Horsens, Fantasyfestivalen i Esbjerg og selvfølgelig BogForum. Jeg ville gerne med til Copenhagen Comics, men det clasher desværre med andre aftaler. Harry Potter festivalen kunne også være ret magisk at opleve, men vi får se om jeg har tid/penge.

Hvad vil du gerne med til i år?

Kommentarer

  1. Åh hvor øv, at du ikke kan komme med til CPH Comics - det skal jeg i hvert fald. Ved endnu ikke med readathons, muligvis HP-festival og selvfølgelig Bogforum! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville virkelig gerne også opleve CPH Comics - men måske næste år!?

      Slet
  2. Det hele! Det er dog ret så urealistisk, men jeg kunne især godt tænke mig at opleve Krimimessen i år. Det afhænger dog nok ret meget af min størrelse, og hvor meget tid eksamensskrivning efterlader mig med. Derudover håber jeg på at være flyttet til Odense til efteråret, og hvis jeg er det, så kunne jeg virkelig godt tænke mig at komme forbi HP-festivalen. Det skulle jo være ret magisk :D

    Derudover håber jeg på en eller anden måde at deltage i begge readathons. Det er jo så hyggeligt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal ærligt indrømme den primære grund til jeg skal på krimimesse er at jeg vandt billetterne. Selvom jeg læser en del krimier, har jeg svært ved at få en hel dag til at gå der - mit interessefelt er simpelthen ikke stort nok der.
      Readathons burde du jo i det mindste kunne deltage i, uanset hvor stor du bliver ;)

      Slet
  3. Åh, jeg vil så gerne til CPH Comics! Det var så hyggeligt sidst jeg var der.

    Og så er Louisiana Literature i august også højt på min liste. Jeg hadede at gå glip af det sidste år. Atmosfæren derude er jo fantastisk, og forfatterne de disker op med imponerer altid!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, den har jeg slet ikke fået med på min liste her. Jeg tror nu heller ikke jeg er finkulturel nok til det :p

      Slet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen