Som du ser mig af Cora Carmack

Som du ser mig er sidste del i Loosing it trilogien. I første bog, Som stjernerne står, er det som bekendt Bliss, der havde hovedrollen - den sky jomfru, der forelsker sig i dramalæreren Garrick. I anden bog, Som sendt fra himlen, er det nu Cade, der var den bærende hovedperson - i første bog var han Bliss' bedste ven - og han havde håbet på mere. I toeren må han så finde kærligheden på egen hånd, men heldigvis dukker rebelske Max op. I bog 3 her er det så Kelseys tur (Bliss bedste veninde fra bog 1). Kelsey er rigmandsdatter, forsømt og i oprør. Hun rejser Europa rundt i en desperat rus af sex og sprut, men det virker ikke for hende. Hun gør for ondt inden i. Lige indtil en høj mørk fremmed gør sin entré.

De tre bøger afspejler hver hvor forskellig kærlighed kan være, og hvordan de 3 hovedpersoner finder sig selv. Jeg kan i den sammenhæng utrolig godt lide de originale engelske titler, Loosing it (farvel mødom), Faking it (fake it till you make it) og Finding it (find dig selv, dit hjem, din indre fred).

Jeg kan umådelig godt lide Carmacks skrivestil og den måde, hendes bøger suger mig ind. Det er nemt at holde af personerne i dem og til dels at relatere til dem. Noget jeg dog ikke er så begejstret for, og som jeg har nævnt i tidligere anmeldelser, er den måde hvorpå samtlige unge (vigtige) mennesker i den her serie har den perfekte krop. De er slanke, muskuløs, gudelækre, og bare helt wunderbar. Og for fanden, hvis Kelsey har rendt Europa rundt og drukket sig en kæp i øret hver aften og levet af kaffe og fast food, så kan selv de højeste stilletter altså ikke brænde de kalorier af. I call bullshit.

Nå, men hvis vi lige ser bort fra min misundelse over fiktive menneskers taljemål, så er Som du ser mig, muligvis den bedste i serien. Jeg synes, den formår at arbejde sig igennem nogle emner, der gør den lidt mere dyb end de andre to, og jeg kunne mærke, jeg bar rundt på den lidt længere efter at have læst den færdig. Jeg tror, den appellerer til mig, fordi den i sidste ende ikke har så travlt med at give fingeren til verden og gøre et stort show ud af noget - den har fokus på, at Kelsey får det godt med sig selv og bare kan hvile i den viden. Den handler for mig om at finde ro. (og ja ja hurra for en lækker marinesoldat, han er bare bonus ;)


SOM DU SER MIG
Losing it #3
af Cora Carmack
ISBN13: 9788711563120
304 sider / Udgivet den 7. oktober 2016
Original titel: Finding it [2013]

Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget

Review by Iben Jakobsen, Borough of Books, 2017

Kommentarer

  1. Rigtig fin anmeldelse! Jeg er ret enig i, at det er den af bøgerne i serien, der tør gå dybere ned i nogle ting, der ikke er så lette. Og jeg var også ret begejstret over at den mest af alt handlede om at Kelsey accepterede sig selv og fandt ro. "Som sendt fra himlen" er stadig min yndlings, men jeg var også ret glad for den her! :D

    SvarSlet
  2. Hepper også stadig på Som sendt fra himlen, som yndlings! Men Kelsey var nu også spændende at følge :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen