December 2016

* Godt nytår! *

Jeg håber i er kommet godt ind i 2017! Jeg selv skriver dette på den sidste dag i 2016 (altså i går, hvis du er ædru/vågen nok til at læse det her den 1.) og jeg skal fejre nytåret ind hos min veninde MB og hendes kæreste sammen med en håndfuld af deres venner.

Julen var en ganske stille omgang i år. Vi er en lille familie, og i år var det kun mig og mine forældre (og 3 hunde og 4 katte). Juledag kom min søsters familie til aftensmad, men min søster var dødsyg af snot og virus, så det blev forståeligt nok en lidt kortere aften end normalt (hun er heldigvis ved at være rask igen nu). 2. juledag tog min far på jagt, og min mor og jeg slængede os på sofaen.

Men hvad med resten af december? Jeg kan snart ikke mindes den. Julemåneden er suset forbi mig, og jeg nåede knap at komme i den famøse julestemning, før det hele var ovre igen. Jeg har haft en del sene vagter, og dagene er næsten faldet over hinanden.

En ting der dog lykkedes over al forventning i december var #bogjul. Jeg havde i løbet af november gået og leget med tanken om at lave noget a la #septemberbøger og jeg skal da lige love for at det blev taget godt imod. Når man tænker på hvor travlt folk har med alt mulig andet i julen så er jeg super beæret over hvor mange, der valgte at deltage i min lille leg. Jeg blev selv lidt en slacker mod enden, men det var jo trods alt også jul ;)

Trods travlhed var december en god læsemåned. 18 bøger blev det til, og der er rigtig mange rigtig gode imellem dem. I dagene efter jul åd jeg en bog om dagen - den dejligste trivi litteratur ^_^ Jeg måtte jo også trykke lidt på speederen, da jeg med under en uge tilbage af måneden opdagede, hvor tæt jeg var på at nå 200 bøger. Så mange har jeg alligevel aldrig før læst. På nuværende tidspunkt er jeg desuden ca halvvejs i Morning Star af Pierce Brown (3. bog om Mars og Darrow) og har lyttet til godt 17% af Stephen King's Mr. Mercedes -- men de må komme med i januars regnskab.


I december blev jeg færdig med 18 bøger.
- blandt disse var der 6 lydbøger og 3 tegneserier. 8 var på engelsk.




Længste bog: Outlander 2 - 936 sider
Længste lydbog: Det hun glemte - 14t 31m
Korteste bog: Julefrokosten - 33 sider
Korteste lydbog: Ting, min søn skal vide om verden - 3t 26m

Bedste oplevelse:
Hjem viste sig at være en utrolig flot og tankevækkende bog. Hvis jeg var din pige er super smuk (men alt for kort).

Største skuffelse:
Keeping her (en novelle fra Losing it serien) er sød men også en ret ligegyldig bøvs. Julefrokosten (en kriminovelle) er så fesen, jeg er på nippet til at sige, Blædel næsten skulle skamme sig for at have udgivet den.

I bagvendt læserækkefølge:
When breath become air - Paul Kalanithi * / **
The Sandmand: Overture - Neil Gaiman * / ***
The Sandmand: Endless Nights - Neil Gaiman * / ***
Dan and Phil go outside - Dan & Phil *
Winter flame - Milly Johnson *
Wish upon a star - Trisha Ashley *
Outlander 2 - Diana Gabaldon [anmeldereksemplar]
Som du ser mig - Cora Carmack [anmeldereksemplar] **
Ghosts - Raina Telgemeier * / ***
Synderen - Tess Gerritsen [anmeldereksemplar] **
Keeping her - Cora Carmack  *
Hjem - Sara Linderoth Bouchet [lektørbog]
Hvis jeg var din pige - Meredith Russo [anmeldereksemplar] **
Julefrokosten - Sara Blædel
Ting, min søn skal vide om verden - Fredrik Backman **
Det hun glemte - Liane Moriarty **
Bag kulisserne på: fantastiske skabninger og hvor de findes - Ian Nathan [anmeldereksemplar]
Den usynlige ræv - Anne Marie Bruus [lektørbog]

* Læst/hørt på engelsk
** Lydbog / Mofibo
*** Lånt på biblioteket


Kommentarer

  1. Det var faktisk min plan at få læst Keeping her snart, og jeg har egentlig set frem til den, men der er ikke megen positiv feedback på den... Jeg er ked af at du ikke var glad for den, men lykkelig over at du er glad for Hvis jeg var din pige. Så vigtig en fortælling!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke at jeg ikke var glad for den, den er fin. Men den tilføjer bare ikke noget til historien, og derfor er den i sidste ende ret ligegyldig. Men skrivestilen og Bliss og Garrick er de samme som i bøgerne, så den er ganske sød at læse.

      Slet
  2. Wauw, 200 bøger! Hvor er du sej, manner! Og sikke mange gode!

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen