Readathon April 2017

Books read: 8
Pages read: 1.414
[12:01]
Har ikke læst noget siden sidst. Har ligesom mistet lysten og drivet. Tror jeg holder her for denne gang. Rigtig god læselyst til jer andre i de sidste par timer!

[11:02]
Bog 8 var endnu en graphic novel - In real life af Cory Doctorow, og den er virkelig anbefalelsesværdig! En ung pige spiller online rollespil og bekæmper kinesiske goldfarmers - lige indtil den dag hun bliver ven med en af dem og lærer hans historie at kende - drengen bag skærmen.

[10:30]
Åh den film altså! Nu har jeg set filmen et par gange og at læse manuskriptet er som at se den igen. Jeg kan ikke separere de to fra hinanden. Men alligevel får den kun 4 stjerner, hvor filmen får mindst 27 - for bogen er afhængig af filmen. Havde jeg ikke set de fabelagtige farverige detaljer i filmen, ville bogen være en tom oplevelse.

[09:03]
8 timers søvn kan gøre underværker! Jeg har været oppe i en times tid, spist morgenmad og er så småt gået i gang med bog 7 - Fantastic Beasts and Where to Find Them - The Original Screenplay. Den er lidt sværere at læse end forventet. I modsætning til teaterstykket Cursed Child er der uendeligt mange sceneskift, og det hiver mig lidt ud af flow.

[22:56]
Åh gud, hvor er jeg træt. Det er meget lang tid siden klokken var halv seks. Men nu er jeg færdig med The Emperor's Soul også. Jeg vil slukke min computer for i aften, og kravle i seng med en sidste bog, selvom jeg nu tvivler jeg får læst meget i den før jeg sover.
Til jer der fortsætter - rigtig god læselyst. Vi ses igen i morgen.

[20:58]
Det er ikke nemt at fokusere, når TV'et viser Rundt på gulvet for fuld udblæsning, men det lykkedes mig endelig at læse Brandon Sandersons korthistorie Legion færdig. Manden er en mester! Jeg går videre til næste korthistorie i samme hardback - The Emperor's soul.

[19:31]
Bog 5 er læst færdig, elsker tegnestilen og det spændende thriller/supernatural plot. Er lidt uklar på hvad jeg skal læse nu.

[18:42]
Har spist aftensmad (fedt at bo hjemme - mor laver maden xD) og vi skulle selvfølgelig have et lille glas til maden. Jeg gik undervejs i gang med bog 5, tegneserien Mind the Gap Vol 1: Intimate Strangers - har læst lidt over halvdelen hidtil.

[17:52]
Har netop vendt sidste side i bog 4, og jeg står med et smørret grin på læben. Hvor er Læseren på morgentoget af Jean-Paul Didierlaurent dog en charmerende bog! Kun 157 sider lang men med en virkelig stor og varm historie!

[15:55]
Bog 3 er læst færdig - det blev anden bog om Ada Goth af Chris Riddell; Ada Goth og Fuldmånefesten. Jeg tænker det er på tide med en lille læsepause og kigge omkring på de andre blogs, twitter og instagram :)

[15:00]
Bog 2 var Percy Jackson and the Sword of Hades, som er en kort lille tilføjelse til Percy Jackson and the Olympians serien. jeg havde undervejs lidt følelsen af at have læst den før, men kan ikke regne ud hvornår det skulle have været.

[14:23]
Har netop vendt sidste side i min allerførste bog (hurra for korte bøger!). Jeg besluttede mig at starte forårets readathon med Zenia Johnsens Hjerneskælv, en såkaldt postkort roman, der handler om en livet og efterdønningerne efter en voldsom hjernerystelse. Rigtig fin lille bog.


[11:51]
Så er det lige om snart, læsningen går i gang. Jeg havde de helt store forhåbninger om at sove dejligt længe, men vågnede 5:25 og var håbløst vågen. Klokken 7 gav jeg op og gik ned og spiste lidt morgenmad, og endte herefter med at køre omkring min lejlighed (hvor 99% er pakket ned) og dernæst ud til mit hus. Jeg glæder mig så meget til at flytte! I mellemtiden bor jeg lige hos min mor sammen med kattene, og det er også her, jeg holder læsefest. Jeg er spændt på hvor meget indflydelse det har på koncentrationsevnen særligt i aften, når der er godt TV, der lokker.
Jeg har fået handlet godt ind med både sunde og overhovedet ikke sunde snacks, og nu skal jeg bare lige have ordnet lidt blogarbejde inden kl 14.


Dette blogindlæg vil blive opdateret løbende igennem.
Dette er i øvrigt blogindlæg nr. 800!

Kommentarer

  1. Rigtig god fornøjelse �� Glæder mig til at føle dit læsedøgn ����

    SvarSlet
  2. Jeg beundrer altid din læsestak. God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker selv jeg må have været vanvittig i gernningsøjeblikket, da jeg bestilte alt det hjem, men nu får vi se :D

      Slet
    2. Det er helt perfekt - selv hvis du ikke når igennem dem alle! Jeg elsker i øvrigt, at du læser Percy Jackson. Jeg er selv ret glad for Olympians-serien.

      Slet
  3. Hehe, jeg kender det! Vågnede lidt i kl. 6 og stod op et kvarter efter, så jeg kunne gå en laaaang tur! Efter lidt praktiske gøremål her til formiddag prøver jeg at nå det sidste inden kl. 14.

    Rigtig god læsning - ser frem til at følge med her :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh jeg havde planer om en lang gåtur, men pludselig er tiden bare løbet fra mig xD

      Slet
  4. Tillykke med blogindlæg nr. 800. Det er altså sejt! Jeg håber desuden, du får et rigtig godt læsedøgn :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Fire bøger? Du er altså sej! Og fedt du kunne lide "Læseren i morgentoget". Jeg måtte selv give op på den ret hurtigt, da jeg simpelthen bare følte, at den var ligegyldig. Jeg var i hvert fald ret ligeglad med, hvad der ville komme til at ske i den.

      Slet
    2. Tak tak :) Den bruger også meget lang tid på at være noget helt andet end forventet, men jeg faldt bare pladask for den <3

      Slet
    3. Det er så skønt, når bøger kan få en til det <3
      Hvor er jeg glad for at se, du kunne lide "Mind the Gap". Jeg synes virkelig, det er sådan en undervurderet tegneserie :)

      Slet
    4. Åh, hvor fint at starte dagen med at læse "Fantastic Beasts and Where to Find Them - The Original Screenplay". Selvom jeg nu håber på, flowet i den bliver en smule bedre :)

      Slet
  5. Wow, det kører for dig! Smart i øvrigt med tælleren ovre i øverste højre hjørne :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg flyver igennem dem lige nu - det stilner nu nok snart af :) Jeg syntes det er rart med nemt overblik ;) så kan jeg klappe mig selv på skulderen over fremskridt

      Slet
  6. wow, hvor læser du hurtigt altså! :D God læselyst fremadrettet!

    SvarSlet
  7. Fantastisk at du allerede har fået læst 3 bøger. Jeg har kun læst en indtil videre. Fortsat god læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu skal det jo lige siges at det heller ikke er hverken de tungeste eller tykkeste bøger, jeg startede ud med ;) Men tak og i lige måde!

      Slet
    2. Nej, men alligevel. Og jeg kan se at du har fået læst 2 mere siden.

      Slet
    3. Ja, Sanderson skriver fantastisk. God fornøjelse med ham.

      Slet
    4. Ja han er bare så dygtig! Håber din læsning går rigtig godt :)

      Slet
  8. Bliver simpelthen blæst bagover hver gang, over hvor hurtigt og mange bøger du læser! SÅ sejt, Iben!
    Fortsat god fornøjelse med det hele og jeg glæder mig til at følge med hos dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. ^_^ Hehe læser som en hvirvelvind til at begynde med, men nu her hen på aftenen går det noget langsommere! Jeg følger også med hos dig :)

      Slet
    2. Det er imponerende!
      Rigtig god læsedag i dag også :-)

      Slet
  9. 5 bøger allerede, det er vildt sejt! Selv kæmper jeg stadig med bare at få begyndt på en ;) You go girl!!

    SvarSlet
  10. Mind the Gap har jeg ikke hørt om før, men det lyder da som en bog, jeg bør kigge nærmere på :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet

Send en kommentar

Lån løs på eReolen